Meditation Lektion - 1 Varför Meditera ?-Swedish

Published on by meditationguru

Meditation Lektion - 1

Varför Meditera ?

 

Meditation är svaret för människor som söker lugn inom . Vi sladdade över de frusna gatorna i vårt sinne . Meditation är saltet vi strör på dessa mentala banor .

 

Vi mediterar för att söka cerebral fred och inre tröst . Alla av oss har fastnat i en kapplöpning . Endast ett fåtal modiga bland oss ​​bryta ut genom de återhållande väggarna i samhället och väljer en självständig väg . En oberoende väg innebär mindre trygghet kanske exil till en avlägsen by göra udda jobb .

 

Ack de flesta av oss inte kan bryta ut för frihet som denna . Vi väljer att leva i samhället med sina sjukhus , banker , skolor , vägar och snabbmatställen . Vi är storstadsbor . Vi vill att våra svar inom denna miljö .

 

Meditation ger oss ett luftkonditionerade rum på en varm dag . Meditation ger oss värme på en kall kylig dag när vi har blivit sårad av någon . Det är en reparation process .

 

Det första steget är att söka avskildhet. Hitta en ljudlös rum . Med övning kommer du att kunna meditera på en parkbänk medan barnen leker bollspel runt omkring dig . Musik är inte en bra idé . Musik är en skenmanöver , det är en opiat för sinnet . Sinnet vandrar . Vi måste få tillbaka vårt sinne som ett bowlingklot på den raka vägen .

Sitta eller stå ?

 

Många människor försöker inte meditation , eftersom de känner sig sittande med benen i kors i en yogiska hållning är viktigt . Det är inte . Du kan meditera på kontoret under lediga stunder sitter i din kontorsstol . Du kan meditera stående . Du behöver inte ens blunda . Stirra på någon punkt på den motsatta väggen . Sluta ögonen är lätt när du är ensam . I allmänhetens du kan sitta orörlig , andas djupt och långsamt rytmiskt . Du kommer att känna det bultande hjärtat nedkylning .

 

 

Andning och meditation är sammanlänkade . Låt alla tankar ange ditt sinne , men skicka iväg dem artigt . Försök att hålla rummet i ditt sinne tomt och mörkt . Borstas bort inkräktande tankar med en intern tavlan dammtrasa . Håll andas djupt och långsamt . Ditt blodtryck kommer att acklimatisera sig till denna gröna miljön och uppnå en godartad nivå .

Published on Swedish

Comment on this post